ב-23.8.2013 התפרסמה בעיתון 7 ימים של ידיעות אחרונות כתבה גדולה ובה הם הציעו עשר דרכים לשיפור מערכת החינוך.
החלטתי לשתף כאן את עשר הדרכים אבל ללא הפירוט מכיוון שאני מניחה שיש כאן בעיית זכויות יוצרים.
1) להיפטר מספרי הלימוד ולעבור לטאבלטים.
2) להכניס למקצועות החובה שיעורי תזונה.
3) לחנך לדמוקרטיה כבר ביסודי.
4) להקפיד על גיוון תרבותי בתוכנית הלימודים.
5) ללמוד על הציונות דרך הרגליים ולא רק בכיתה.
6) לחייב את כולם ללמוד ערבית כבר מהכיתות הנמוכות.
7) להפגין אפס סובלנות כלפי אלימות נגד השונה.
8) לבטל עבודות מרובות מלל לטובת מצגות בעל פה.
9) להגביל את מספר התלמידים בכיתה.
10) לא לבטל בגרויות במקצועות הומניים.
אני אישית הייתי רוצה להוסיף עוד הצעות. בסעיף 6, לא רק ערבית ללמוד אלא יש מקום לדעתי ללמד תלמידים שפות זרות נוספות. מחקרים שנעשו הוכיחו שככל שאנחנו צעירים יותר אנחנו יכולים לקלוט שפה חדשה ביותר קלות. לכן יש לאחר שווידאנו שהתלמידים שלנו יודעים עברית מצויינת (קרוא, כתוב ודיבור) יש ללמד אותם מגיל צעיר אנגלית, ערבית ואפילו ספרדית שתעזור להם כאשר יהיו גדולים ויטיילו בעולם.
בנוגע לסעיף 7 הייתי מציעה לא רק לעשות שיעורי חינוך בנושא שמהם הילדים משתעממים ולא מקשיבים, אלא לעשות את זה בצורה יותר חוויתית, בצורה שהם יבינו יותר עד כמה יש לקבל את השונה. לתת להם לדמיין או לעשות ניסוי קצת קיצוני ולתת להם להרגיש איך זה שמתייחסים אליך כאל שונה ואחר רק בגלל משהו כמו פגם גופני, מראה חיצוני, דת, צבע עור ועוד.
בנוגע לסעיף 10, חבל לי שהמדינה החליטה להשקיע רק במקצועות ריאליים, ללא מקצועות הומניים הילדים לא יידעו לחשוב בעצמם, איך לחשוב מחוץ לקופסא, למצוא פתרונות יצירתיים. בנוסף יש לחשוב גם על הילדים שאינם חזקים במקצועות ריאליים, ברגע שנותנים להם אופציה אחרת של מקצועות הומניים והם יצליחו בהם מעל ומעבר, זה יחזק את הביטחון העצמי שלהם.
דבר נוסף, ללמד קצת מעבר, לא רק מקצועות לימוד, אלא גם דברים לחיים, כמו למשל כלכלה, קראתי כמה כתבות בנושא שמציעים ללמד כבר מגיל חטיבה על כלכלה וצריכה נבונה. זה מעולה!
החלטתי לשתף כאן את עשר הדרכים אבל ללא הפירוט מכיוון שאני מניחה שיש כאן בעיית זכויות יוצרים.
1) להיפטר מספרי הלימוד ולעבור לטאבלטים.
2) להכניס למקצועות החובה שיעורי תזונה.
3) לחנך לדמוקרטיה כבר ביסודי.
4) להקפיד על גיוון תרבותי בתוכנית הלימודים.
5) ללמוד על הציונות דרך הרגליים ולא רק בכיתה.
6) לחייב את כולם ללמוד ערבית כבר מהכיתות הנמוכות.
7) להפגין אפס סובלנות כלפי אלימות נגד השונה.
8) לבטל עבודות מרובות מלל לטובת מצגות בעל פה.
9) להגביל את מספר התלמידים בכיתה.
10) לא לבטל בגרויות במקצועות הומניים.
אני אישית הייתי רוצה להוסיף עוד הצעות. בסעיף 6, לא רק ערבית ללמוד אלא יש מקום לדעתי ללמד תלמידים שפות זרות נוספות. מחקרים שנעשו הוכיחו שככל שאנחנו צעירים יותר אנחנו יכולים לקלוט שפה חדשה ביותר קלות. לכן יש לאחר שווידאנו שהתלמידים שלנו יודעים עברית מצויינת (קרוא, כתוב ודיבור) יש ללמד אותם מגיל צעיר אנגלית, ערבית ואפילו ספרדית שתעזור להם כאשר יהיו גדולים ויטיילו בעולם.
בנוגע לסעיף 7 הייתי מציעה לא רק לעשות שיעורי חינוך בנושא שמהם הילדים משתעממים ולא מקשיבים, אלא לעשות את זה בצורה יותר חוויתית, בצורה שהם יבינו יותר עד כמה יש לקבל את השונה. לתת להם לדמיין או לעשות ניסוי קצת קיצוני ולתת להם להרגיש איך זה שמתייחסים אליך כאל שונה ואחר רק בגלל משהו כמו פגם גופני, מראה חיצוני, דת, צבע עור ועוד.
בנוגע לסעיף 10, חבל לי שהמדינה החליטה להשקיע רק במקצועות ריאליים, ללא מקצועות הומניים הילדים לא יידעו לחשוב בעצמם, איך לחשוב מחוץ לקופסא, למצוא פתרונות יצירתיים. בנוסף יש לחשוב גם על הילדים שאינם חזקים במקצועות ריאליים, ברגע שנותנים להם אופציה אחרת של מקצועות הומניים והם יצליחו בהם מעל ומעבר, זה יחזק את הביטחון העצמי שלהם.
דבר נוסף, ללמד קצת מעבר, לא רק מקצועות לימוד, אלא גם דברים לחיים, כמו למשל כלכלה, קראתי כמה כתבות בנושא שמציעים ללמד כבר מגיל חטיבה על כלכלה וצריכה נבונה. זה מעולה!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה