יום שלישי, 26 בנובמבר 2013

סטייל מורות

בתור מורה ובעיקר מורה צעירה יש תמיד התלבטות מה ללבוש לעבודה. להיות מורה זו עבודה שאת כל יום עומדת מול אנשים, במקרה שלי זה תלמידים, שבוחנים אותי מכף רגל ועד ראש. אני יודעת שהם מסתכלים מה אני לובשת, מה אני נועלת, איזה תכשיטים אני שמה, מה צבע הלק שלי ואיך סידרתי את השיער היום.
אני מודה שזה כיף, יש לי מעין סיבה למה להתלבש יפה כל יום ולהשקיע, זה כיף לי, אני אוהבת להשקיע, אבל נתקלתי בבעיה קלה, בתור מורה צעירה אני כל יום מתלבטת מה ללבוש, ולא רק כי אני אישה, אלא כי מבחינתי אני צריכה להעביר מסר מסויים בלבוש שלי, אני לא רוצה לשדר יותר מדי שאני אחת מהם, ומצד שני לא רוצה לשדר שאני חננה ורצינית.
בעיה. כל פעם כשאני עומדת מול הארון או כשאני בחנות בגדים אני חושבת לעצמי "האם אני יכולה ללבוש את זה לעבודה? האם זה מתאים לבוא עם זה לבית ספר".
ברוב בתי הספר יש לתלמידים תקנון ובו יש הנחיות על הלבוש, יש תלבושת בית ספר, אבל מעבר לה יש הנחיות אילו נעליים לנעול, שיער, לק, מכנסיים.

לי ברור שיש בגדים שלא אלבש לעבודה כמורה, למשל מכנסונים, מכנס עד הברך, כפכפי אצבע, גופיות, חולצות שיחשפו את הבטן שלי כשארים ידיים, מחשופים גדולים מדי, כשאני מתכופפת רואים הכל, מכנס נמוך מדי ועוד.

מצד שני יש בגדים שאני רוצה ללבוש אבל אני לא בטוחה אם הם מתאימים למורה צעירה. למשל הטרנד העכשווי של מכנס צבעוני, האם זה בסדר לנעול סניקרס צבעוניות לעבודה? האם זה בסדר ללבוש שמלה או חצאית בגילי? זה נראה לי מוזר מדיי בשבילי לבוא לעבודה ככה, על המורות המבוגרות יותר זה נראה מתאים.

מצאתי כמה כתבות על איך להתלבש בתור מורה, גם בעיתונים של הסתדרות המורים, "שיעור חופשי" יש כל פעם כתבה על סטייל מורות, פעם איך ללבוש שמלה לעבודה, פעם על התיק.

איך להיות מורה בסטייל מתוך "לחיות טוב"
מורות עם סטייל מהסרטים
לבוש הולם לגיל מתוך הבלוג לי'תלבש
לבוש לעבודה מתוך הבלוג לי'תלבש
נשים קטנות-גדולות מתוך הבלוג לי'תלבש

ונצרף קצת תמונות





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה