יום שבת, 5 באוקטובר 2013

ערוץ I WANT YOU TUBE - על חינוך

קראתי השבוע בעיתון "שיעור חופשי" של המורים כתבה על ערוץ יוטיוב חדש שנקרא I want  you tube ורציתי להמליץ עליו. הערוץ מעלה סרטונים הקשורים לחינוך ויש שם כמה פלייליסטים שונים.
http://www.youtube.com/user/iwytil

אחד מהם הוא "אז ככה" http://www.youtube.com/playlist?list=PL4FFA10DD1B61D290
ולדעתי הוא אחד החשובים מכיוון שהוא מאפשר לשמוע את דעתם של תלמידים על בית הספר וגם לדעת מה הם חושבים. בתור מורה תמיד אני רוצה לדעת מה התלמידים שלי חושבים, אם הם לא מרוצים ממשהו בשיעור, אם לא מעניין אותם ועוד, המטרה שלי היא לנסות לעזור להם ולמצוא פיתרון. היה לי עצוב לראות את הסרטון "ממש לא חשוב" על התלמידה שהתאכזבה מהמורה למוסיקה שלה. יש לתת מקום לכל תלמיד להביע את עצמו גם אם זה לא קשור ממש לנושא השיעור, עצם זה שתלמיד/ה שואל/ת שאלה זה מצויין בעיניי, זה מראה שהם מקשיבים לי, שהם מתעניינים בחומר ורוצים לדעת עוד ואני בעד לעודד את זה, כן, גם אם זה לא קשור לנושא השיעור וזה לא יהיה בבגרות. זה לא מה שחשוב.

פלייליסט אחר הוא "להיות מורה" http://www.youtube.com/watch?v=00NxP7dkPII&feature=c4-overview&list=UUEk4hhK2GTE-FtVx9jRoN0w
זה מביא את הצד השני, המורים, לומר למה הם בחרו להיות מורים. תתפלאו אבל יש מורים שבאמת נהנים ממקצוע ההוראה, לא כולם כאלו, יש כמה שנשחקו בדרך או ששכחו למה הם הלכו להוראה מההתחלה, אבל יש כאלה שנהנים מזה. אני מעולם לא חשבתי שאהיה מורה, בתור תלמידה זה היה נראה לי המקצוע האחרון שאבחר בו, אבל החיים זה לא מה שאנחנו מתכננים אלא מה שקורה לנו תוך כדי תכנון והיום אני מורה כבר שנה שנייה ואני נהנית מכל רגע, אני נהנית לקום לבית ספר, אני נהנית לעמוד מול הכיתה ולנסות להדביק אותם בהתלהבות שלי לתנ"ך ובעיקר בהתלהבות ובהתרגשות של ללמוד דברים חדשים, אני אוהבת שהם שואלים אותי שאלות כי זה מראה על התעניינות, אני אוהבת לנהל איתם דיונים בנושאים שונים, אני אוהבת שלפעמים תלמידים מציעים רעיונות חדשים שלא חשבתי עליהם אפילו. אני אוהבת להיות מורה.

עוד אחד הוא "ירד במיקוד" http://www.youtube.com/playlist?list=PLDFF836DB28736FF7
זה נושא כאוב ביותר לדעתי וכבר בתור תלמידה חשבתי שזה מטופש ביותר. למה לבזבז שנה שלמה על לימוד חומר שלא יהיה בבגרות ובסוף יש מיקוד, יורד הרבה חומר ולא נשאר זמן ללמוד את שאר החומר ויוצא שהתלמידים לומדים לבד.
נכון שכל לימוד הוא חשוב ועוזר להחכים, אבל לא יכול להיות שתלמידים ייצטרכו ללמוד לבד לבגרות כי הם לא הספיקו את החומר בכיתה בגלל שמשרד החינוך לא יודע לתכנן את החומר. כיום הבנתי שזה התשנה, אני יודעת שהחומר לבגרות בתנ"ך הוא בדיוק מה שיהיה בבגרות, אין מיקוד ולא שום דבר אחר. מצויין, אפשר להספיק ללמד את התלמידים ואפילו לתגבר אותם כשתגיע הבגרות וכך יהיו להם סיכויי הצלחה גבוהים יותר.

אני לא אעבור כאן על כל הערוץ, אבל אני בהחלט ממליצה לצפות בו, בעיקר אם אתם מורים ותלמידים...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה