יום שני, 16 בספטמבר 2013

למה החופש בחגים כל כך ארוך?

כל שנה אותו סיפור, מתחילה השנה, לומדים שבוע, יוצאים לחופש, חוזרים לעוד שבוע ואז יוצאים לחופש של שבועיים כי צריך לעשות גשר באמצע.

כל שנה ההורים מתרגזים, התלמידים מרוצים, המורים לא בטוח מה הם מרגישים, מצד אחד שמחים כמובן על החופש, מצד שני זה גם בעייתי בשבילם היויו הזה, עד שמנחילים לתלמידים הרגלי עבודה בכיתה, הם יוצאים לחופש של שבועיים וכשהם חוזרים צריך להתחיל מחדש להנחיל הרגלי עבודה. בנוסף לא מצליחים ללמד משהו וגם אם כן, רוב הסיכויים שהתלמידים לא יזכרו את החומר כי יש המון חופשים באמצע.

הפיתרון המתבקש הוא להתחיל את שנת הלימודים אחרי החגים. אין צורך בתאריך לועזי קבוע. יהיה תאריך עברי קבוע. לדעתי יש להעתיק מהאוניברסיטאות ולהתחיל את שנת הלימודים כל שנה, שבוע אחרי סוכות. האוניברסיטאות עושות זאת כל שנה ומעולם לא הייתה בעיה. כך מתחילים ישר בלימודים ללא חופשות, אפשר לבלות את החגים יחד. ומה עושים עם החודש הנעלם? לומדים ביולי.

שנת הלימודים תיראה כך: מתחילים ללמוד שבוע אחרי שנגמר סוכות (סוכות תמיד נגמר בתאריך עברי כ"ג תשרי) ולומדים עד סוף יולי. החופשים היחידים שיהיו באמצע שנת הלימודים יהיו של חנוכה, פסח, שבועות ועוד.

כתבות בנושא:
טור של מלי גרין, אמא ל-11 ילדים שגם היא לא מבינה למה יש חופש ארוך כל כך.
http://www.xnet.co.il/family/articles/0,14566,L-3102726,00.html

תלמידי בבתי הספר היסודיים בישראל לומדים 185 ימים בשנה. יותר מחבריהם באירופה, אך פחות מהתלמידים באסיה. "אנחנו הולכים בעיוורון בעקבות מערכת החינוך בארה"ב ובדרך עושים שגיאות"

http://news.walla.co.il/?w=/90/1829080

וכמה קטנות לסיום:
סטטוס מפייסבוק
בשנה יש 365 ימים כדי ללמוד. אחרי שמחסירים 52 שבתות, נותרים רק 312 ימים. יש 50 ימים בחופשת קיץ ואי אפשר ללמוד בחום כזה, אז נשארים 263 ימים. אנחנו ישנים 8 שעות ביום בשנה ,זה נחשב כ-122 ימים אז עכשיו נשארנו עם 142 ימים.אם אנחנו מבלים על המחשב רק שעה אחת ביום, 15 ימים נעלמים, אז עכשיו נשארנו עם 126 ימים. אנחנו מבזבזים שעתיים ביום על אכילה, 30 ימים נלקחים מהשנה בחישוב כולל, ונשארננו עם 96 ימים . אנחנו מבלים שעה ביום לפחות בדיבורים עם משפחה וחברים,אז עוד 15 ימים הולכים ונשארנו עם 81. מבחנים ובחנים לוקחים 35 ימים לפחות מהשנה שלנו,ונשארנו עם 46 ימים. מחסרים פחות או יותר 40 ימי חג,ואנחנו נשארים עם 6 ימים. נגיד שאני חולה מינימום 3 ימים, אני נשאר עם 3 ימים בשנה ללמוד! בואי נגיד שאני יוצא לבלות יומיים...זה משאיר לי יום אחד בשנה ללמוד!והיום הזה הוא היום הולדת שלי ! 
לכן - באף יום בשנה לא לומדים 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה