רעיון לעבודה עצמית של התלמידים בכיתה - הגרלת שאלות.
העבודה היא עם ספר לימוד (במידה ויש להם).
המטרה - התלמידים יתרגלו לבד איך עונים על שאלות בתנ"ך, מי שמסיים מביא למורה שתבדוק ומקבל עוד שאלה לענות.
יש כמה דרכים לעשות אותה, לבחירתכם:
העבודה היא עם ספר לימוד (במידה ויש להם).
המטרה - התלמידים יתרגלו לבד איך עונים על שאלות בתנ"ך, מי שמסיים מביא למורה שתבדוק ומקבל עוד שאלה לענות.
יש כמה דרכים לעשות אותה, לבחירתכם:
- כותבים על פתקים את מספרי העמודים בהם מופיעות השאלות ועל פתקים נוספים את מספר השאלות. עושים הגרלה ומה שיוצא זו השאלה שהם עונים.
- דרך אחרת היא לכתוב על פתקים את מספר העמוד ומספר השאלה, להכין פתקים לכל השאלות בספר ולשים בשקית או קערה, התלמיד מוציא שאלה ועונה.
- דרך שלישית - יישמתי אותה בעצמי בכיתה, לקחתי מבחנים ישנים ששמרתי משנה שעברה (הרי לכל מבחן נשארים כמה עותקים בדרך כלל), גזרתי את השאלות לפתקים, קיפלתי את הפתקים ושמתי בשקית. התלמידים לקחו פתק, העתיקו את השאלה למחברת, ענו על השאלה והביאו לי את המחברת לבדיקה, עברתי על השאלה, אם משהו היה לא נכון, תיקנתי והמשכנו הלאה, הם קיבלו עוד שאלה.
התלמידים תרגלו איך עונים לבד על שאלות בתנ"ך, בלי לחץ של זמן ובלי ציון, רק עבודה עצמית.
מי שביקש עזרה כי הוא לא מבין, קיבל עזרה. התלמידים יכלו להיעזר בספר הלימוד ובמחברת כי המטרה היא לא רק בדיקת הידע בחומר אלא גם הבנה של השאלה.
יש לציין שלא תמיד כל התלמידים יעשו את התרגיל, רוב הכיתה עשתה והביאה לי מחברות לבדיקה, יש כמה שלא עשו למרות שהערתי. בחרתי לא להתווכח איתם, כתבתי את השמות של אלו שכן תרגלו בכיתה ולאחר מכן במשוב הם קיבלו הערה טובה.
מה שכן התרגיל הזה הוא טוב לשבירת השגרה של לימוד החומר, זה גם טוב אם התלמידים לא מרוכזים לאחר שיעור ספורט, או בסוף היום וקשה להם, זה שובר שגרה ונותן להם קצת מרחב להתפרק.
השקית שלי עם פתקי השאלות
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה