כל שנה אותו סיפור, אני שומעת על המקומות שהתלמידים יוצאים אליהם לטיול וחושבת שאפשר לנסות קצת אחרת.
משרד החינוך אוהב כל שנה לבחור נושא שנתי שלפי זה יעבירו שיעורי חינוך בכיתה, אפשר להחיל את זה גם על טיולים שנתיים, אין דבר רע בלשנות כל שנה את מסלול הטיול במידת הצורך, התלמידים ירוויחו מזה ויהנו יותר.
גם את הטיולים המתוכננים צריך לתכנן כך שיהיו יותר מהנים ובעלי משמעות, לא תמיד צריך לטפס על הר ולעשות מסלול בשביל להגיד שיצאנו לטיול שנתי. אפשר גם אחרת, למשל הטיול בכיתה י"ב לאילת.
לדעתי כיום מיותר הטיול השנתי בכיתה י"ב לאילת, רובם כבר נסעו או ייסעו בחופש הגדול, בקיץ, בפסח, בסוכות ובכל חופש או סופ"ש אפשריים לאילת, וטיול שכזה לא יתרום להם או ישנה להם משהו בתפיסת עולמם, אבל אפשר למשל לעשות טיול משמעותי, למשל טיול שנתי בכיתה י"ב לירושלים.
הטיול יכלול את כנסת ישראל, בית המשפט, הכותל, הרובע היהודי, גבעת התחמושת, יד ושם ועוד מקומות מרכזיים וחשובים, דברים כאלו, בייחוד כשהם בסוף התיכון רגע לפני צבא ייתרמו יותר לאישיות שלהם ולפחות יעזרו להם להבין למה הם צריכים להתגייס, למה יש צבא, ומה הם רוצים לעשות בחיים.
נכון שיהיו כאלה שלא יאהבו וייהנו, אבל הם יהיו מעטים מול רבים, ובחינוך רואים בדרך כלל תוצאות רק אחרי כמה שנים, לא אחרי יום.
מערכת החינוך צריכה להכניס את הטיולים השנתיים לסדר היום ולשנות את ההרכב שלהם, לא תמיד חייבים לנסוע לשלושה ימים טיול, אפשר במידת הצורך לבטל גם את טיול של יומיים עם לינה בשטח ולפצל לשני טיולים שונים ומשמעותיים.
משרד החינוך יצא בקריאה של למידה משמעותית, עכשיו תיישמו אותה גם בטיולים שנתיים, לא רק בקריאות לעיתונות.
משרד החינוך אוהב כל שנה לבחור נושא שנתי שלפי זה יעבירו שיעורי חינוך בכיתה, אפשר להחיל את זה גם על טיולים שנתיים, אין דבר רע בלשנות כל שנה את מסלול הטיול במידת הצורך, התלמידים ירוויחו מזה ויהנו יותר.
גם את הטיולים המתוכננים צריך לתכנן כך שיהיו יותר מהנים ובעלי משמעות, לא תמיד צריך לטפס על הר ולעשות מסלול בשביל להגיד שיצאנו לטיול שנתי. אפשר גם אחרת, למשל הטיול בכיתה י"ב לאילת.
לדעתי כיום מיותר הטיול השנתי בכיתה י"ב לאילת, רובם כבר נסעו או ייסעו בחופש הגדול, בקיץ, בפסח, בסוכות ובכל חופש או סופ"ש אפשריים לאילת, וטיול שכזה לא יתרום להם או ישנה להם משהו בתפיסת עולמם, אבל אפשר למשל לעשות טיול משמעותי, למשל טיול שנתי בכיתה י"ב לירושלים.
הטיול יכלול את כנסת ישראל, בית המשפט, הכותל, הרובע היהודי, גבעת התחמושת, יד ושם ועוד מקומות מרכזיים וחשובים, דברים כאלו, בייחוד כשהם בסוף התיכון רגע לפני צבא ייתרמו יותר לאישיות שלהם ולפחות יעזרו להם להבין למה הם צריכים להתגייס, למה יש צבא, ומה הם רוצים לעשות בחיים.
נכון שיהיו כאלה שלא יאהבו וייהנו, אבל הם יהיו מעטים מול רבים, ובחינוך רואים בדרך כלל תוצאות רק אחרי כמה שנים, לא אחרי יום.
מערכת החינוך צריכה להכניס את הטיולים השנתיים לסדר היום ולשנות את ההרכב שלהם, לא תמיד חייבים לנסוע לשלושה ימים טיול, אפשר במידת הצורך לבטל גם את טיול של יומיים עם לינה בשטח ולפצל לשני טיולים שונים ומשמעותיים.
משרד החינוך יצא בקריאה של למידה משמעותית, עכשיו תיישמו אותה גם בטיולים שנתיים, לא רק בקריאות לעיתונות.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה