יום שלישי, 4 בספטמבר 2018

שיעור חינוך - ראש השנה

השנה ראש השנה חל בשבוע השני ללימודים.
בהמשך לקו המנחה של גיבוש הכיתה, השיעור השנה יעסוק באגרות ברכה.

מתוך האתר של הספריה הלאומית:

מקורו של המנהג היהודי לברך איש את רעהו בברכת "שנה טובה" הוא בתפיסה היהודית העתיקה שראשיתה בימי התלמוד, ואולי אף מוקדם יותר, בימי המשנה, לפיה בראש השנה וביום הכיפורים אחריו נחתך דינו של כל יהודי לשבט או לחסד, כלומר נקבע האם מזומנת לו שנה טובה או רעה.


עם כניסת אמצעי תקשורת חלופיים בתפוצה רחבה, בראשם הטלפון בשנות השבעים, ירדה קרנן של איגרות הברכה לשנה החדשה בעולם היהודי ובישראל.  בעידן הטלפון הסלולארי, הדואר האלקטרוני והרשתות החברתיות, נעלמו איגרות הברכה מן הנוף כמעט לחלוטין. ויחד עם זאת, לאחרונה אנו עדים לשיבה אליהן מתוך נוסטלגיה לימים שבהם הברכה לשנה טובה הייתה אישית ואינטימית יותר.

הסבר על מסורת ברכת ראש השנה

אגרות ברכה שונות

כדי ליצור תחושת גיבוש וגם כדי לחזור קצת לימים של פעם לפני הטכנולוגיה, אני אחלק לתלמידים אגרות ברכה.
קניתי כמה אגרות עם מעטפות במקס סטוק, בנוסף יש לי כרטיסי ברכה עם מעטפות של אומני הציור בפה ורגל.

כל תלמיד/ה מקבל/ת אגרת ברכה עם מעטפה.

אפשרות ראשונה לפעילות
עליהם לבחור אם לכתוב לאדם מסויים ברכת שנה טובה.
הם יכולים לכתוב לעצמם, לחברים, משפחה, למי שיבחרו.

אפשרות שנייה לפעילות
כל אחד ואחת מהתלמידים מסתובב בכיתה בין התלמידים והם כותבים אחד לשני ברכות על כרטיס הברכה שאותו תלמיד קיבל.
המטרה שכל אחד ואחת יסיימו את השיעור עם כרטיס ברכה מלא בברכות שנה טובה מתלמידי הכיתה.


מצגת מלווה לפעילות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה