יום שני, 9 בדצמבר 2013

תמיד יש הסבר..

לכל דבר בעולם ולכל מה שקורה יש הסבר. הבעיה מתחילה כשיש כמה הסברים ומן הסתם אנחנו לא מקבלים את כולם. חלק מאמינים בהסבר אחד וחלק מאמינים בהסבר אחר.

ניקח לדוגמא את עשר המכות המופיעות בספר שמות. רבים מתקשים להאמין שזה באמת קרה, בזה אחר זה נחתו מכות טבע על המצרים במטרה לשכנע את פרעה שישחרר את בני ישראל לחופשי.

כיצד ניתן להסביר את המכות?

הסבר אחד הוא לפי הגישה שאלוהים כתב את התורה ולכן נעשה נס והמכות הן מאלוהים.

הסבר אחר הולך לטבע ומנסה לחקור האם הטבע גרם לכך שהמים הפכו לדם/אדומים כדם וזה התחיל את שרשרת התופעות (עשר המכות) שבאו בעקבותיו.

בזמן האחרון התפרסמו כמה כתבות על מקורות מים אדומים כדם כאשר לכל מקרה כזה יש הסבר שונה.

מעורר אימה: נהר הדם המסתורי שצץ בסלובקיה



ההסבר לכך לפי הכתבה: שהדבר נגרם בסך הכל בשל מסנן פגום בבית מטבחיים סמוך, שבדרך כלל משמש לניקוז הדם לבריכה סמוכה לפני שפולט את הנוזל המוסנן בחזרה לטבע.


מכת דם: מי הים הפכו לאדומים

.

כאן נצבע הים חוף בונדי באוסטרליה
ההסבר לכך לפי הכתבה: פריחה של אצות שינתה את צבע המים


קטע מנהר היאנג-צה בסין הפך אדום כדם



ההסבר לפי הכתבה:

המשרד לאיכות הסביבה בעיר הסביר בדוח רשמי שהצבע נגרם בגלל חול אדום שנסחף במורד הזרם בעקבות שיטפונות שאירעו לאחרונה באזור. לדברי המשרד אין עדויות להזרמה בלתי חוקית של שפכים.

על פי דיווחים מגולשים באתרי האינטרנט, התושבים מטילים ספק בהסבר של הרשויות והם מאמינים שהצבע האדום נגרם מהזרמת שפכי תעשייה. צ'ונג-צ'ינג היא המרכז התעשייתי הגדול ביותר בדרום מערב סין.

עוד מוסיפים בכתבה מידע איך מים יכולים להיפך לאדומים:
מה יכול להפוך מים לאדומים
צבע אדום במאגרי מים מתוקים או באוקיאנוס נגרם בדרך כלל מהתפרצות של אצות אדומות ובאזורים מסוימים התופעה היא טבעית לחלוטין.

במרבית המקרים התפרצות האצות האדומות, שחלקן רעילות, נגרמת מעודף של חומרי הזנה במים שהם בדרך כלל תוצאה של הזרמת שפכים תעשייתיים למקור המים. חומרי הזנה נמצאים בשפע גם במי הנגר של שדות חקלאים המכילים עודפים של דשנים והם עשירים בעיקר בחנקן ובזרחן.

לסיום:
מעין מאמר שמצאתי באינטרנט עם הסבר על עשר המכות: עשר מכות או תופעת טבע?
ואל תשכחו, אל תתנו לאחרים להגיד לכם במה להאמין, תבחרו אתם במה להאמין



הערה: כל התמונות לקוחות מתוך הכתבות המצורפות בלינק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה