עברנו ללמידה מרחוק בימי הקורונה
בלמידה מרחוק אחד הקשיים זה שלא רואים את התלמידים, השיעורים הופכים להרצאות של 40 דקות בזום והתלמידים הופכים לפסיבים. האתגר שלנו כמורים הוא להפוך את השיעורים למעניינים עוד יותר כדי לגרום לתלמידים להישאר מרותקים למסך ולשתף פעולה, לכן יש לשלב משימות שונות המפעילות אותם במהלך השיעור.
היום לימדתי את כיתה י"ב תנ"ך, לימדתי את בראשית פרק ט"ו וכדי לגרום להם להשתתפות פעילה לקחתי רעיון שלימדו אותי בתואר, ד"ר גלי תיבון, איך לשלב את ששת כובעי החשיבה של דה בונו בניתוח פרק.
הכנתי מראש מצגת בגוגל סלייד, וכל שקופית הוקדשה לכובע אחד מתוך השישה.
בתחילת השיעור הסברתי להם איזה פרק נלמד, שיתפתי מסך עם הפסוקים והקראתי (בלי הסבר).
לאחר מכן שיתפתי מסך למצגת ושלחתי להם בצ'אט את הלינק למצגת, שימו לב שהלינק ששותף צריך להיות מוגדר שיש להם הרשאה לערוך/לכתוב.
ואז נתתי להם את המשימה, הם היו צריכים לקרוא את הפרק ולהתחיל למלא את השקופיות במצגת יחד. לא הלכתי לפי סדר הכובעים אלא נתתי להם יד חופשית, שכל אחד ימלא את השקופית שהוא רוצה.
לקח להם זמן לשתף פעולה, לא כולם מן הסתם שיתפו פעולה, היו כמה שהתקשו בהבנת הפסוקים ולכן לא עשו את המשימה, בנוסף יש לקחת בחשבון שהם יכולים ללחוץ בטעות על משהו ואז שקופית נעלמת, כמו שקרה לנו פעמיים ואז ישבתי להוסיף אותה שוב.
סה"כ זו פעילות נחמדה לשיעור אחד של 40 דקות, זה אמור לעורר אותם לפעילות וקריאה לבד של הפרק.
בשיעור הבא אלמד אותם את הפרק לעומק עם ניתוח והסברים, עדיין לא חשבתי על רעיון איך לעשות זאת כדי שלא רק אדבר ואסכם. אעדכן שבוע הבא :)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה