לדעתי תוכנית הלימודים בתנ"ך צריכה להיות גמישה ולכלול שינויים.
הייתי רוצה להציע תוכנית לימודים שהנושא שלה הוא - התורה משפיעה על חיינו כיום.
חיינו כיום במדינת ישראל וגם של יהודים אשר חיים בחו"ל קשורים בתורה. חיינו במדינת ישראל קשורים קשר יותר הדוק מכיוון שחלק מהחוקים והכללים הנהוגים כיום קשורים לחוקים וציווים מהתורה.
תוכנית הלימודים תכלול:
יום השבת - לימוד הקטעים השונים בהם מדובר על השבת, השבת בתקופת המזרח הקדום ומכאן נצא לעיסוק במלאכה בשבת, מאיפה הגיע האיסור, הפירוט, החוק במדינה בנוגע לאיסור עבודה בשבת. ניתן להכניס כתבות בנושא ולקיים דיון על כך.
יום השבת - בראשית ב' 1-4, שמות כ' 8-11, דברים ה' 12-15
כיבוד אב ואם - שמות כ' 12, שמות כ"א 15, שמות כ"א 17, ויקרא כ' 9, דברים ה' 16, דברים כ"א 18-21
לא תגנוב - שמות כ"א 16, שמות כ"ב 1-3, שמות כ"ב 6-12
לא תרצח - שמות כ"א 12, שמות כ"א 18-27, שמות כ"א 28-37
לא תנאף/לא תחמוד - שמות כ"ב 15, ויקרא י"ח 6-23, ויקרא י"ט 20-22, ויקרא כ' 10-21, ויקרא כ'
לא תענה ברעך עד שקר/עזרה לחלשים - ויקרא י"ט 9, 15, ויקרא י"ט, 32-34
עשרת הדיברות - הבסיס לחוקים ובכלל להתנהלות תקינה של חברה. לא תרצח, לא תגנוב ועוד. להשוות לחוקי המדינה. ניתן לעסוק בהרחבות לחוקים אלו כפי שהתורה עוסקת בהן בספר ויקרא ודברים, בנוסף אפשר לקחת מקרים שונים מהתנ"ך אשר עומדים בסתירה לעשרת הדיברות וכיצד מתמודדים איתם.
המנון המדינה - התקווה
ללמד על גלות יהודה לבבל, שיבת ציון, מזמורי תהילים העוסקים בנושא.
על מה התבססה התקווה, אפשר ללמוד את כל הבתים של השיר, לפרש את ההמנון, האם היא עדיין רלוונטית לימינו, האם ניתן לשנות, לכתוב משהו חדש על התקווה.
התקווה לעלות חזרה ארצה היא מה שהחזיקה את הגולים שלא יתייאשו.
הייתי רוצה להציע תוכנית לימודים שהנושא שלה הוא - התורה משפיעה על חיינו כיום.
חיינו כיום במדינת ישראל וגם של יהודים אשר חיים בחו"ל קשורים בתורה. חיינו במדינת ישראל קשורים קשר יותר הדוק מכיוון שחלק מהחוקים והכללים הנהוגים כיום קשורים לחוקים וציווים מהתורה.
תוכנית הלימודים תכלול:
יום השבת - לימוד הקטעים השונים בהם מדובר על השבת, השבת בתקופת המזרח הקדום ומכאן נצא לעיסוק במלאכה בשבת, מאיפה הגיע האיסור, הפירוט, החוק במדינה בנוגע לאיסור עבודה בשבת. ניתן להכניס כתבות בנושא ולקיים דיון על כך.
יום השבת - בראשית ב' 1-4, שמות כ' 8-11, דברים ה' 12-15
כיבוד אב ואם - שמות כ' 12, שמות כ"א 15, שמות כ"א 17, ויקרא כ' 9, דברים ה' 16, דברים כ"א 18-21
לא תגנוב - שמות כ"א 16, שמות כ"ב 1-3, שמות כ"ב 6-12
לא תרצח - שמות כ"א 12, שמות כ"א 18-27, שמות כ"א 28-37
לא תנאף/לא תחמוד - שמות כ"ב 15, ויקרא י"ח 6-23, ויקרא י"ט 20-22, ויקרא כ' 10-21, ויקרא כ'
לא תענה ברעך עד שקר/עזרה לחלשים - ויקרא י"ט 9, 15, ויקרא י"ט, 32-34
עשרת הדיברות - הבסיס לחוקים ובכלל להתנהלות תקינה של חברה. לא תרצח, לא תגנוב ועוד. להשוות לחוקי המדינה. ניתן לעסוק בהרחבות לחוקים אלו כפי שהתורה עוסקת בהן בספר ויקרא ודברים, בנוסף אפשר לקחת מקרים שונים מהתנ"ך אשר עומדים בסתירה לעשרת הדיברות וכיצד מתמודדים איתם.
המנון המדינה - התקווה
ללמד על גלות יהודה לבבל, שיבת ציון, מזמורי תהילים העוסקים בנושא.
על מה התבססה התקווה, אפשר ללמוד את כל הבתים של השיר, לפרש את ההמנון, האם היא עדיין רלוונטית לימינו, האם ניתן לשנות, לכתוב משהו חדש על התקווה.
התקווה לעלות חזרה ארצה היא מה שהחזיקה את הגולים שלא יתייאשו.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה