יום שלישי, 12 ביולי 2016

איך ללמד מורים להיות טובים יותר (כתבה של דה מרקר)

קישור לכתבה - http://www.themarker.com/wallstreet/1.2999213

בכתבה מדברים על כך שמקצוע ההוראה הוא בין היחידים בהם לא משנה מה הותק של העובד, הוא עדיין נדרש לעשות את אותו דבר.

אנחנו המורות מלמדות אותו דבר כל שנה, התלמידים משתנים אבל לא חומר הלימוד. אין ספק שהדבר יכול לשחוק וגם פערי הגילאים שנוצרים תורמים לכך.

לכן לאחרונה החלו מחקרים ופרויקטים חדשים אשר מנסים ללמד את המורים כיצד ללמד יותר טוב. בכתבה מתוארות כמה טכניקות בהן משתמשים חלק מהמורים כיום והם טוענים שהן אינן יעילות.
הטכניקות הרצויות כיום הן תכנון שיעורים בצורה מדוייקת, לתת משימות לתרגול ולהכין שיעורים אינטראקטיבים.

דרך נוספת בה ניתן לשפר את לימוד המורה הוא על ידי תרגול מההתחלה. כיום רוב המורים לומדים את מקצוע ההוראה בתיאוריה ורק לאחר שהם מסיימים מוצאים עבודה בהוראה, לוקח כמה שנים עד שבונים שיטה ודרך לימוד.

אני יכולה להעיד על עצמי שמאז שהתחלתי ללמד שיניתי את שיטות הלימוד שלי, למדתי מה מתאים לי ומה נוח לי, למדתי מה נוח לתלמידים ואיך קל להם יותר, איך אפשר לעניין אותם יותר ואני משתדלת להמשיך לקרוא מאמרים, כתבות, מחקרים וספרים כדי ללמוד עוד ועוד שיטות ודרכים חדשות.

הכתבה אומנם מדברת על מדינות אחרות, אני מקווה שגם בארץ ישכילו להתחיל את השינוי הזה. לא רק ללמד תיאוריה אלא להכניס מורים חדשים מההתחלה לכיתות שיתרגלו. כיום יש עבודה מעשית ושנת סטאז', זה לא מספיק. צריך מעבר, צריך ללמד אותם טכניקות שונות ללימוד, ללמד את המורים להיות יצירתיים וללמד אותם איך ללמד את החומר הכי טוב שאפשר.

כדאי לעשות בדק בית, לא להסתכל על ציונים, זה לא תמיד משקף את עבודת המורה. יש לצפות בשיעורים, גם בשיעורים של מורים ותיקים, לעשות קבוצות דיון, סיעור מוחות, לאחד קבוצות וכיתות לפעמים, לחלוק רעיונות וחומרי לימוד.

דרך נוספת שכבר דובר עליה בעבר היא נושא ההשתלמויות. לעשות השתלמויות מועילות יותר שיעזרו למורים בעבודתם ויתרגלו אותם וכך הם יוכלו ללמד את התלמידים בצורה הטובה ביותר.

לטווח הרחוק שני הצדדים, המורות והתלמידים, ירוויחו.
חשוב לזכור שהשינוי לא יקרה בבת אחת, זה משהו שייקח כמה שנים, אבל גם החברה תרוויח מכך, המורים יכשירו דורות שיוכלו לחשוב באופן עצמאי, ללמוד באופן עצמאי ולהתמודד עם בעיות ועוד בצורה עצמאית ובדרך הכי טובה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה