יום רביעי, 6 ביולי 2016

בית הספר שלי - מתוך פרויקט 100 אנשים קטנים של אתר XNET


ציטוט מתוך הכתבה על בית הספר:

בית הספר שלי 

בית ספר קורצ'ק בבאר שבע, שהוא בית ספר אנתרופוסופי. אנחנו לומדים שם הכל יותר תוך כדי משחק וגם לומדים כבר מכיתה א' ערבית ואנגלית ולנגן בחלילית ולסרוג ולתפור.

מה מיוחד בביה"ס שלי? אנחנו נוסעים בכל יום חמישי לכפר רפאל ולומדים שם הכל בטבע. הולכים לאגם, למטע האבוקדו, מטיילים. המורה מחלל בחליל כדי שכל הילדים יבואו. עוברים שם כל הזמן גמלים, עזים ופרות, אבל יש גם חיות מציקות, כמו דבורים וחרקים. פעם אפילו שמענו יללה של זאב! בבית הספר שלנו יש חוק שהמורים המציאו , שאסור בו סודות בחברה – אם אתה מספר למישהו אחד אתה חייב לספר לכולם.

המקצוע שאני הכי אוהבת: שיעור משחקים. זה שיעור שכל הזמן משחקים בו. למשל, "הדב הגדול", "דייג-דייג".

שיעור מלאכה: בבית הספר האנתרופוסופי אנחנו לומדים לסרוג ולתפור ומכינים כל מיני דברים. עכשיו למשל אנחנו מכינים חיות מצמר. אני מכינה סנאי ואחותי מכינה חזיר.

המורה האהוב עלי: שוהם, שמלמד אותי מוזיקה, כי הוא פחות כועס ופחות צועק ויותר נחמד.

מה הכי חשוב שיהיה במורים? שהם ישתדלו שנהיה כמה שיותר ממושמעים.

אוהבת ללמוד? כן.

איך יהיה לי יותר כיף ללמוד? שכל בית ספר יהיה רק הפסקות ושיהיו יותר בנות ושהכל יהיה יותר קל.

שיעורי בית: אין אצלנו בכלל שיעורי בית, חוץ משיעורים בסריגה.

*********************************************************************************

מה כדאי לקחת מהכתבה?

הרעיון של שיעור משחקים, נשמע נחמד וגם העובדה שאין להם בכלל שיעורי בית, אולי כדאי לאמץ את העניין ולהפנים שאפשר לתרגל איתם בכיתה את החומר, לא צריך לתת שיעורי בית לשם כך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה