יום שישי, 8 ביולי 2016

בית הספר שלי - מתוך פרויקט 100 אנשים קטנים של אתר XNET


ציטוט מתוך הכתבה על בית הספר:

בית הספר שלי

אני לומדת בבית וזה כיף. הכי אני אוהבת ספרים. לא הייתי רוצה ללכת לבית הספר אף פעם בכלל ולא חסרות לי חברות. כשהייתי בגן הכרתי חברה ואנחנו עדיין חברות וגם אני משחקת עם אחותי, אבל לפעמים אנחנו רבות. 
המקצוע שאני הכי אוהבת: ספרים. 
המורה האהובה עלי: אני. אני פשוט מלמדת את עצמי, קוראת ספרים, מלמדת את מיאיה איך לקרוא, עוזרת בעבודות הבית – להכין שוקו קר, לפעמים כביסות. 
מה הכי חשוב שיהיה במורים? אהבה, כי אני רואה שהם כל כך עסוקים בלימודים ואין אהבה. בבית זה לא ככה. אנחנו בוחרות איזה שיעורים אנחנו לומדות. 
אוהבת ללמוד?כן. 
איך יהיה לי יותר כיף ללמוד? לשבת ללמוד ולעשות כמה הפסקות. הפסקות זה חשוב כי אני יכולה לראות מה עם התרנגולות, אבל אני נזהרת כי יש לנו נחש גם, ארסי. זו לא פעם ראשונה שצפע בא אלינו. 
שיעור היסטוריה: יש מישהי במודיעין שמלמדת אותנו היסטוריה בדרך של בישול. למשל, הכנו קיורטוש ואכלנו והיא לימדה אותנו שזה היה המאכל האהוב על הרצל ואז למדנו על הרצל והיא סיפרה לנו איך הוא נפגש עם אנשים מאוד מאוד חשובים. הוא זה שחלם על המדינה הזאת ואחרי שהוא מת אנשים בנו את ישראל. 
שיעור חשבון: אמא ואבא מלמדים אותנו חשבון עם חוברות ויש לי גם שכן שמלמד אותי.
שיעור ספריה: בכל שבוע אנחנו הולכים לספריה ופשוט קוראים שם. לפעמים אבא או אמא מקריאים למיאיה ואז אנחנו הולכים לגלידה או לבנק.
שיעור טיפוס: אבא מלמד אותי לטפס על עצים בכל מיני שיטות טיפוס. הוא עוזר לי לחבר את הציוד ששומר עלי אם אפול ואני חובשת קסדה על הראש ומטפסת. 
שיעור אנגלית: סבא וסבתא שלי, שגרים לידנו, מדברים אנגלית בבית, אז אני לומדת מהם אנגלית וכבר מבינה. אני גם לומדת אנגלית עם אמא דרך אתר באינטרנט.

*********************************************************************


מה כדאי לקחת מהכתבה?

לימוד עצמי, הילדה אוהבת ללמוד כי היא בוחרת מה ללמוד, איך ללמוד, היא לומדת מה שמעניין אותה ולכן היא אוהבת את הלימודים. גם כאשר מלמדים אותה אז זה נעשה בדרך מיוחדת וכיפית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה