יום שבת, 16 ביולי 2016

בית הספר שלי - מתוך פרויקט 100 אנשים קטנים של אתר XNET


ציטוט מתוך הכתבה על בית הספר:

בית הספר שלי 
תפן – בית ספר ניסיוני*.
* בבית הספר תפן לומדים כ-550 תלמידים מגן ועד כיתה יב', מישובים באזור הגליל המערבי: עיירות פיתוח, ישובים קהילתיים, כפרים ערביים, מושבים ועוד. החינוך הוא בין רגיל לדמוקרטי ופועלת בו עמותת הורים. יש בו יותר בחירה של שיעורים, כמו מוזיקה ואומנות.
מה מיוחד בביה"ס שלי? אין לנו מבחנים. יש דפי הערכה, שבהם אנחנו מעריכים את עצמנו, אבל מותר לנו לכתוב רק את האמת. נגיד, כתוב לנו: "האם אתה טוב בחשבון?" ואתה יכול לכתוב "כן" או "לפעמים" או "לא". אתה חייב להגיד את האמת, אז אני כתבתי לפעמים, כי לפעמים אני טוב ולפעמים לא. עוד משהו מיוחד אצלנו זה שאין צלצולים בין ההפסקות לשיעורים. אנחנו צריכים להגיע בול בשעה לכיתה ולהסתכל על השעון למעלה ואם מישהו מאחר, אז המורה לוקחת לו 5 דקות מההפסקה. הייתי מעדיף שיהיה צלצול, כי קשה לי להסתכל בשעון וגם אני לא כל כך מבין שעון מחוגים.
אני אוהב בביה"ס שלי: שלא חייבים לשבת על כיסא בשיעור. מותר לשבת על הרצפה. לפעמים זה יותר נוח לי. כשאני כותב בכיסא אני יותר גבוה מהמחברת ואז הידיים שלי יותר למעלה, אבל בשכיבה הידיים שלי על הרצפה אז זה יותר נוח לי. יש אצלנו ילד אחד שהרבה פעמים הוא יושב על הרצפה. אני רק לפעמים. כשנוח לי יותר אני יושב על הכיסא.
המקצוע שאני הכי אוהב: ספורט, כי כיף לי לרוץ ולעשות דברים בחוץ, במקום כל היום להיות בכיתה ולקחת עיפרון ולכתוב. בספורט אתה מפעיל את הגוף ואתה עושה דברים יותר כיפיים מזה.
המורה האהובה עלי: המחנכת ענבר, כי היא עושה לנו את הדברים הכי כיפיים. למשל, היא נותנת לנו לפעמים לצאת לשעה החוצה ולעשות מה שבא לנו. עם כל שאר המורים אנחנו רק עושים כל מה שהם רוצים. אה, ולפעמים היא גם מביאה עוגה.
שיעורי בית: בדרך כלל אני מכין בעצמי, אבל אני קורא להורים אם אני צריך עזרה.

*********************************************************************


מה כדאי לקחת מהכתבה?

אין מבחנים אלא דפי הערכה לתלמידים שהם מעריכים את עצמם. יש בזה מעין לימוד עצמי.
אפשר ללמוד איך שרוצים, איך שנוח להם.
יש פה קונספט מעניין שכדאי לחשוב עליו מעבר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה