יום שני, 11 ביולי 2016

בית הספר שלי - מתוך פרויקט 100 אנשים קטנים של אתר XNET


ציטוט מתוך הכתבה על בית הספר:

בית הספר שלי

בית ספר יסודי מעיליא. זה כפר שיש בו רק ערבים-נוצרים. זה בית ספר טוב. עברתי לשם לא מזמן. לפני זה הייתי בבית ספר בכפר ורדים. תמיד הייתי בגנים ובתי ספר של יהודים, אבל החלטתי שאני לא יכול שאני רק אלמד עברית ולא אדע לכתוב ערבית. לא היה לי קשה לעבור בית ספר, כי אני רציתי, אבל אחר הצהרים אני בדרך כלל עם החברים היהודים מכפר ורדים. אף פעם לא הלכתי לחברים במעיליה. רק פעם אחת חבר בא אלי משם.
מה מיוחד בביה"ס שלי? שהמורים נחמדים. יותר כיף לי במעיליה, בגלל הדת. אם אני אגדל ואני לא אדע ערבית זה לא טוב. אם היה בית ספר ערבי בכפר ורדים, זה היה יותר טוב, אבל אין ואני צריך ללמוד איך לכתוב ולקרוא בערבית. וגם כשהייתי בכיתה א' בכפר ורדים ובגן, היינו חוגגים את כל החגים של היהודים, חנוכה, פורים, פסח ובבית לא היינו חוגגים אותם ועכשיו, במעיליה, יותר קל לי, כי אני חוגג את אותם חגים גם בבית וגם בבית הספר. למשל כריסמס, חג המולד. אני אוהב שאנחנו מקבלים מתנות ומקשטים את העץ ואנחנו יוצאים מהבית ואנחנו נוסעים לאוסטרליה. אני יותר אוהב לחגוג חגים של נוצרים. 
המקצוע שאני הכי אוהב: ערבית, כי אני אוהב את המחנכת שלי. 
המורה האהוב עלי: מָהַה, היא מלמדת ערבית והיא גם המחנכת שלי. אני אוהב אותה כי מתי שאני רוצה משהו היא נותנת לי וכשאני מקבל מכה או משהו, אז היא משתתפת והיא מביאה לי קרח. 
מה הכי חשוב שיהיה במורים? שהם יאהבו אותנו, שהם לא עושים משהו שהם לא רוצים. יש מורים שאין להם חשק לילדים. 
אוהב ללמוד? כן.
איך יהיה לי יותר כיף ללמוד? שהמורים יהיו נחמדים ולא יציקו. למשל, אם מישהו צריך ללכת לשירותים וכל כך כל כך צריך, אז לפעמים יש מורים שאומרים לו אל תלך וזה קשה, כי אי אפשר להישאר בלי שירותים). לפעמים אני אומר למורה שאני לא אוהב את המורה הזה או הזה, אז היא מטפלת בעניין. למשל, מורה אחת שהיא תמיד צועקת. היא חושבת שאם היא תצעק, אז אנחנו נקשיב לה. 
שיעורי בית: לפעמים אני מכין לבד ולפעמים עם ההורים. אם אני לבד, אז אמא שלי בודקת לי בסוף.

*********************************************************************


מה כדאי לקחת מהכתבה?

משפט של הילד שכדאי לזכור: " היא חושבת שאם היא תצעק, אז אנחנו נקשיב לה. "
התלמידים מקשיבים למי שמכבד אותם ומדבר אליהם בכבוד בגובה העיניים, לא למי שצועק עליהם כל הזמן וסתם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה