יום שבת, 9 ביולי 2016

בית הספר שלי - מתוך פרויקט 100 אנשים קטנים של אתר XNET


ציטוט מתוך הכתבה על בית הספר:

בית הספר שלי

אני לומד בבית בשיטת אנסקולינג. זה אומר שאם אני שואל ומתעניין ורוצה ללמוד – אז מסבירים לי, אבל לא מלמדים אותי במיוחד. למשל, אני יודע אנגלית כי למדתי מאבא ואמא שלי. הם לא לימדו אותי. זה פשוט בא לי. זה תמיד בא אליך, אפילו אם אתה לא בבית ספר. אתה שומע את ההורים שלך מדברים ואתה מבין ואתה חוזר על זה לפעמים וככה זה בא אליך. ההורים שלי פשוט התחילו לדבר אנגלית בבית.
המקצוע שאני הכי אוהב: חשבון, כי זה נחמד וזה כיפי. אני לומד בעיקר חשבון. אבא מלמד אותי כשאני מבקש ממנו, בסופי שבוע. כשנמאס לי, אני אומר ואנחנו עושים הפסקה. 
לקרוא ולכתוב: אני יודע עברית, אבל לכתוב אני עדיין לא יודע. לקרוא אני יודע ככה-ככה. אמא מלמדת אותי. כשאני ארצה ללמוד לכתוב, אני אבקש מאמא והיא תלמד אותי. יש לי המון ספרונים קטנים שאני לומד מהם. 
יצירה ומדעים: אמא מלמדת את כולנו יחד יצירה ומדעים. למשל, עשינו הר געש. פשוט שמים כוס, מצפים אותה בבוץ ואז מכניסים סודה לשתיה וחומץ וגם סבון ואם רוצים שיהיה לזה צבע של לבה מכניסים צבע מאכל ואז זה מתפרץ. אמא הסבירה לנו שחומץ הוא חומצי וסודה לשתיה היא בסיסית ואם הם נוגעים אחד בשני, אז עולה התסיסות.
טיולים: בערך פעם בשבוע אנחנו נוסעים לטיול. לפעמים אנחנו לא נוסעים, אלא פשוט הולכים ברגל מהבית. אנחנו אוהבים טיולים שבהם נכנסים למערות של האדם הקדמון. בכלל, אנחנו בענייני טבע. אני במיוחד בענייני צמחים. אני אוהב צמחים ואני לומד שמות שלהם. למשל, יש צמח שקוראים לו דרקונית סוקוטרה – זה סוג של קקטוס מדברי, שצומח במדבר סוקוטה.
פינת המדע שלי: יש לי מקום בבית, שבו אני עוסק במדע. אני אוסף חיות מתות ומשמר אותן בתוך צנצנות. אני מוצא אותן בבית או ברחוב. למשל, מצאתי לטאה גמדית בחצר האחורית של הבית ושמתי אותה אותה בתוך צנצנת עם חומר משמר בצבע תפוחי אדמה ואסור לפתוח את זה.
המורה האהוב עלי: אני הכי אוהב ללמוד מאבא, כי הוא אוהב ללמד אותי ואני אוהב ללמוד ממנו וזה כיף ללמוד.
מה הכי חשוב שיהיה במורים? שהמורים יהיו ההורים, שיהיה בית ספר שבו ההורים מלמדים, כי אלו אנשים שמכירים אותך. נראה לי פשוט שילדים לא אוהבים את בית הספר כי אין שם את ההורים שלהם. נכון שלא כל ההורים יודעים ללמד הכל, אבל כל הורה יודע ללמד משהו אחר. אני חושב שפשוט צריך לקחת המון הורים שיודעים המון דברים ולשים אותם בבנין והם ילמדו שם.
אוהב ללמוד? כן, מאוד.

*********************************************************************


מה כדאי לקחת מהכתבה?

השיטה נשמעת מעניינת, כמו לימוד עצמי ושוב זה מוכיח שכשילד מתעניין במשהו אז הוא רוצה ללמוד עליו, וחשוב ורצוי לעשות את זה בצורה כיפית ומעניינת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה