יום חמישי, 7 ביולי 2016

בית הספר שלי - מתוך פרויקט 100 אנשים קטנים של אתר XNET


ציטוט מתוך הכתבה על בית הספר:

בית הספר שלי 

בבית. אני אוהב ללמוד בבית. כרגע לא הייתי רוצה ללכת לבית ספר, אבל הייתי רוצה ללכת כשאני אהיה כבר בכיתה האחרונה של התיכון, כי ככה לא יהיו לי מלא-מלא כיתות ללמוד, אלא רק את הכיתה הזו.

איך אני לומד? יש לי חוברות ופינת לימוד וכשאני רוצה – אני פשוט יושב שם ועובד בחוברות.

מה מיוחד בביה"ס שלי? בכל יום שני יש לנו יום נושא, שבו אנחנו נפגשים עם עוד ילדים בחינוך ביתי ובכל פעם זה בנושא אחר. למשל, היה לנו יום נסיכות, שבו עשינו כל מיני דברים שקשורים לנסיכות או מסיבת חנוכה, שבה גם עשינו יום הולדת לרוני והכנו סביבונים ואפילו הופעתי בהצגה של גברת קרש. הייתי מר תרווד.

המקצוע שאני הכי אוהב: אני הכי אוהב לעשות את המבוכים שבחוברות שלי.

המורה האהוב עלי: אני אוהב ללמוד בעצמי ולהסתכל בחוברת וללמוד. אני קורא לאבא או לאמא רק כשאני לא יודע מה לעשות.

אוהב ללמוד? מזמן לא עשיתי את זה, אבל כן, אני אוהב.


*********************************************************************


מה כדאי לקחת מהכתבה?

לימוד עצמי, אני לא נכנסת כרגע לעניין של חינוך ביתי, זה כבר נושא רחב וזה לפוסט אחר. הייתי רוצה כאן לדבר על עניין הלימוד עצמי. יש לו חוברות, פינת לימוד והוא לומד לבד. מבקש עזרה רק כשהוא מתקשה וצריך שיעזרו לו.

הייתי לוקחת מהכתבה את הנושא הזה של לימוד עצמי, איך מלמדים ילדים ללמוד לבד, זה יכול לעזור להם בעתיד כשיצטרכו ללמוד באוניברסיטה, בעבודה או בכל מקום אחר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה