יום שני, 11 ביולי 2016

בית הספר שלי - מתוך פרויקט 100 אנשים קטנים של אתר XNET


ציטוט מתוך הכתבה על בית הספר:

בית הספר שלי

מצפור הסביונים, בתוך השכונה שלי, סביונים.
מה מיוחד בביה"ס שלי? יש לי ולחברה שלי אליענה מחבוא סודי בתוך השיחים ולפעמים אני מספרת לה שם דברים ויש לנו אבן של סודות ששומעת את כל הסודות שלנו. אנחנו מספרות לה דברים, אבל היא לא מספרת לנו דברים. היא אבן מאוד גדולה. מסיבת סוף שנה שלנו היתה מסיבת ולי היו שלושה תפקידים. אני צריכה להגיד למשל: "המעבר בשבת מן העבודה אל המנוחה, מן החול אל הקודש, בא להזכיר את המעבר מעבדות לחירות. יצאנו ממצרים כעבדים והפכנו להיות עם חופשי".
מרגישה שונה בבית הספר? אני לא מרגישה שונה. אה, כן, בשיעורי אל עמי, בחגים, באים אלינו ומדברים איתנו על חגים יהודיים ואני לא מרגישה שזה קשור אלי. אני יותר אוהבת את כריסמס, חג המולד. בערבית קוראים לזה עיד אל-מילאד. אבא שם עץ בבית ופעם בשנתיים הוא מסכים לשים עץ גם בחדר שלי ויש מתנות. בחגים היהודיים אני חוגגת בבית הספר סוכות וחנוכה ופסח, אבל בבית לא, אז זה פחות כיף. פעם אחת היה לנו אירוע בערב והייתי עם שרשרת עם צלב ובבוקר, כשהייתי צריכה ללכת לבית הספר, ביקשתי מאמא להוריד אותה כי אני מתביישת ללכת עם זה לבית הספר. כל הכיתה שלי יודעים שאני נוצריה. הם כל הזמן אומרים לי שאני ערביה ואני אומרת להם שאני נוצריה. הם כל הזמן רוצים שאני אגיד להם מילים בערבית ולפעמים אני אומרת להם 'לא, אני לא רוצה'. 
השיעור שאני הכי אוהבת: חשבון, כי יש שם תרגילים שאני יודעת וגם לימדו אותנו כמה תרגילים חדשים ואני כבר יודעת אותם בעל פה. זה קל לי כי אני טובה בחשבון. בכל התרגילים עושים לי וי ואף פעם לא היתה לי נקודה, שזה לא נכון.
המורה האהובה עלי: סתיו. היא מורה של כיתה ה'-1, אבל היא מלמדת אותנו סיפור ויצירה. אני אוהבת אותה כי היא יפה והיא לא צועקת עלינו כמו שאר המורות. יש לנו איתה שיעור אומנות וקומיקס ואנחנו יוצרים בו ומאז שנכנסנו לזה אני כל הזמן חופרת לדודה שלי שתלמד אותי לצייר, בגלל שהיא מציירת מאוד יפה.
מה הכי חשוב שיהיה במורים? אהבה. שהם יאהבו אותנו. שלא יצעקו על כל הכיתה ושיכתבו מכתב טוב. אני קוראת לזה מכתב נחת. זה מכתב שכתוב בו שאני עובדת יפה וכאלו דברים. אני קיבלתי כבר פעמיים–שלוש.
איך יהיה לי יותר כיף ללמוד? שלא יכתבו כל כך הרבה. בכלל לא יכתבו אפילו. שהשיעורים יהיו רק על ספורט. זה הכי כיף.

*********************************************************************


מה כדאי לקחת מהכתבה?

שהמורים צריכים לאהוב את התלמידים ושלא יצעקו עליהם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה