יום שבת, 16 ביולי 2016

בית הספר שלי - מתוך פרויקט 100 אנשים קטנים של אתר XNET


ציטוט מתוך הכתבה על בית הספר:

בית הספר שלי 
בית ספר לוי אשכול, ממלכתי חילוני. זה בית ספר רגיל ולא רק של שומרונים. יש 4 ילדים שהם שומרונים בכיתה שלי. יש גם ילדים שמקללים את השומרונים שבכיתה. זה לא נעים, אבל אני לא מוציאה שום מילה מהפה שלי. אני מתעלמת. החגים שחוגגים איתנו בבית הספר הם לא כמו החגים של השומרונים. למשל, לנו אין בבית חג חנוכה וחג פורים. אני מתחפשת לבית הספר וחוגגת בכיתה, אבל בבית אנחנו לא מדליקים נרות חנוכה ולא מתייחסים לחגים האלה.
מה מיוחד בביה"ס שלי? שתמיד לוקחים אותנו לטיולים ולוקחים אותנו לבריכות ועושים לנו תחרויות שחיה.
המקצוע שאני הכי אוהבת: ספורט, כי אני אוהבת לכדרר כדורים ואני אוהבת גם את שיעורי אומנות כי אני גם אוהבת לצייר.
המורה האהובה עלי: טל, המחנכת שלי, כי היא חמודה ואני אוהבת אותה והיא אוהבת אותי והיא תמיד נותנת לי דברים, כמו טישיו או שאם אני רעבה וכואבת לי הבטן היא נותנת לי לצאת החוצה לאכול. לפעמים כשאני לא אוכלת כלום, אז כואבת לי הבטן.
מה הכי חשוב שיהיה במורים? קצת טובוּת וקצת קשוח, כי לפעמים ילד מפריע אז צריך לצעוק. אין ברירה.
לימודי תורה: בכל יום בשעה חמש אחה"צ אני הולכת לקרוא תורה אצל דוד שלי, כי התורה שמלמדים בבית הספר היא לא התורה שלנו. כל הילדים והילדות השומרונים חייבים ללמוד תורה כל יום ולדעת אותה ממש טוב. אני לא קוראת טוב את התורה. לפעמים יש טעויות כי התורה שלנו היא קשה. יש שם אותיות אחרות לגמרי מהאותיות בשפה העברית וכל האותיות מתבלבלות לי בראש. למשל, ה-א' שבתורה שלנו דומה ל-ת', אז אני לפעמים מתבלבלת. ב-א' יש שני קווים וב-ת' יש קו אחד. יש פסוקים כאלה גדולים שלפעמים כבר הצוואר נתפס לי. כשקוראים את התורה אני צריכה ללבוש או מכנס ארוך ארוך ארוך או שאם אני עם חולצה קצרה, אז אני שמה שָל או ז'אקט וכיסוי ראש. כל היום אני מתלבשת איך שאני רוצה, גם עם גופיה. רק כשאני קוראת בתורה אני צריכה להתלבש ארוך ולשים כיסוי ראש. צריך להתלבש כי אם אנחנו באים חשופים אסור לנו לקרוא את התורה חשוף, כי אנחנו שמים את התורה על הרגליים. אם התורה נופלת, אז אני חייבת לנשק אותה.

*********************************************************************


מה כדאי לקחת מהכתבה?

הטיולים שבית הספר עושה. כבר מזמן אני חושבת שצריך לבטל את הטיולים השנתיים במתכונת הנוכחית שכוללת לינה בלילה ולעשות סיורים וטיולים קצרים של יום או חצי יום למקומות משמעותיים יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה