יום שני, 6 במאי 2019

שיעור על קינת דוד ויום הזיכרון לחללי צה"ל

מבוסס על מערך שיעור באתר 929 ממלכתי

להקרין את הסרטון של הקראת הקינה

לאחר מכן להקרין על הלוח את הקינה ולחלק לתלמידים דף שאלות
  1. אל מי דוד פונה בפסוקי הקינה?
  2. אילו בעלי חיים מוזכרים בקינה ומה הם מסמלים?
  3. אילו מקומות מוזכרים בקינה?
  4. מהו הפזמון החוזר בקינה? סמנו אותו בצהוב.
  5. סמנו בקינה בצבע זהה רעיונות דומים שבאים לידי ביטוי במילים אחרות. 

הַצְּבִי יִשְׂרָאֵל עַל-בָּמוֹתֶיךָ חָלָל
אֵיךְ נָפְלוּ גִבּוֹרִים
אַל-תַּגִּידוּ בְגַת
אַל-תְּבַשְּׂרוּ בְּחוּצֹת אַשְׁקְלוֹן
פֶּן-תִּשְׂמַחְנָה בְּנוֹת פְּלִשְׁתִּים
פֶּן-תַּעֲלֹזְנָה בְּנוֹת הָעֲרֵלִים
הָרֵי בַגִּלְבֹּעַ, אַל-טַל וְאַל-מָטָר עֲלֵיכֶם
וּשְׂדֵי תְרוּמֹת
כִּי שָׁם נִגְעַל מָגֵן גִּבּוֹרִים
מָגֵן שָׁאוּל, בְּלִי מָשִׁיחַ בַּשָּׁמֶן
מִדַּם חֲלָלִים, מֵחֵלֶב גִּבּוֹרִים
קֶשֶׁת יְהוֹנָתָן לֹא נָשׂוֹג אָחוֹר
וְחֶרֶב שָׁאוּל, לֹא תָשׁוּב רֵיקָם
שָׁאוּל וִיהוֹנָתָן, הַנֶּאֱהָבִים וְהַנְּעִימִם
בְּחַיֵּיהֶם וּבְמוֹתָם לֹא נִפְרָדוּ
מִנְּשָׁרִים קַלּוּ, מֵאֲרָיוֹת גָּבֵרוּ.
בְּנוֹת יִשְׂרָאֵל אֶל-שָׁאוּל בְּכֶינָה;
הַמַּלְבִּשְׁכֶם שָׁנִי עִם-עֲדָנִים
הַמַּעֲלֶה עֲדִי זָהָב עַל לְבוּשְׁכֶן.
אֵיךְ נָפְלוּ גִבֹּרִים בְּתוֹךְ הַמִּלְחָמָה
יְהוֹנָתָן, עַל-בָּמוֹתֶיךָ חָלָל.
צַר-לִי עָלֶיךָ, אָחִי יְהוֹנָתָן
נָעַמְתָּ לִּי, מְאֹד;
נִפְלְאַתָה אַהֲבָתְךָ לִי מֵאַהֲבַת נָשִׁים.
אֵיךְ נָפְלוּ גִבּוֹרִים וַיֹּאבְדוּ כְּלֵי מִלְחָמָה.

דיון בכיתה
  1. אילו חלקים בקינה מבטאים אבל ואובדן לאומי?
  2. אילו חלקים בקינה מבטאים אבל ואובדן אישי?
  3. האם המוות והאובדן מקבלים משמעות בקינה?
מדוע לדעתם מקריאים את הקינה הזאת בטקסי זיכרון לחללי צה"ל?
איזו משמעות מעניקה קריאת הקינה המקראית ביום הזיכרון של מדינת ישראל למותם של חללי צה"ל?



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה